Welcome to your new ESL blog where learning english has never been so easy and so fun!!!!!


This blog was designed especially for you. You student at the ENGLISH FOR KIDS COURSE. The purpose of this blog is that you can have extra practice at home of the topics you are looking at in the course. Besides, you will find lots of extra material such as videos, songs, worskheets and so much more, that will help you practice your english in an enjoyable way.



martes, 1 de abril de 2014

Hello Guys.
Remember that next week we're having our BIRTHDAY PARTY, so don't forget to bring you $30 PESOS.

ADEMAS, RECUERDEN QUE PARA EL DÍA 12 DE ABRIL DEBEMOS APOYAR CON UN JUGUETE PARA NIÑO SEMI-USADO PARA CELEBRAR ESTE 30 DE ABRIL A LOS NIÑOS QUE NO CUENTAN CON UN HOGAR. 

TAMBIÉN, SE LES RECUERDA QUE LA PRÓXIMA SEMANA ES LA JUNTA DE PADRES.


HOMEWORK
Answer pages 45 and 46 from the workbook and 90 and 91 from studentbook.

1.- READING.

The Rose Within


A certain man planted a rose and watered it faithfully and before it blossomed, he examined it.
He saw the bud that would soon blossom, but noticed thorns upon the stem and he thought, "How can any beautiful flower come from a plant burdened with so many sharp thorns? Saddened by this thought, he neglected to water the rose, and just before it was ready to bloom... it died.

So it is with many people. Within every soul there is a rose. The God-like qualities planted in us at birth, grow amid the thorns of our faults. Many of us look at ourselves and see only the thorns, the defects.

We despair, thinking that nothing good can possibly come from us. We neglect to water the good within us, and eventually it dies. We never realize our potential.

Some people do not see the rose within themselves; someone else must show it to them. One of the greatest gifts a person can possess is to be able to reach past the thorns of another, and find the rose within them.

This is one of the characteristic of love... to look at a person, know their true faults and accepting that person into your life... all the while recognizing the nobility in their soul. Help others to realize they can overcome their faults. If we show them the "rose" within themselves, they will conquer their thorns. Only then will they blossom many times over.


2.- INFORMATION.


Superlativos en inglés

Escrito por Mariana / 30 de septiembre de 2009
Los superlativos son similares a los comparativos, pero se diferencian en que destacan un término de todos los demás de una comparación. Veamos cómo los forma el inglés.
Así como el inglés se basa de sufijos para indicar comparaciones entre dos términos, también cuenta con ciertas palabras que indican el superlativo de un adjetivo. En español, podemos expresar la misma idea valiéndonos de una construcción perifrástica: “el más …”. En inglés, en algunos casos también se utiliza el adverbio most, pero en otros casos, los superlativos se construyen agregando el sufijo –est.
Reglas de formación
Así como ocurría con los comparativos, para construir la forma superlativa de un adjetivo en inglés hace falta distinguir entre palabras cortas y palabras más largas. Así, mientras que a las palabras cortas se les añade el sufijo –est, a las palabras largas hace falta incluirlas en una perífrasis con artículo y adverbio. El artículo the se usa con todos los superlativos.
- Long / longest: The Amazon is the longest river in the world (El Amazonas es el río más largo del mundo).
- Cold / coldest: Today is the coldest day of the winter (Hoy es el día más frío del invierno).
- Hard / hardest: Breaking up with her was one of the hardest things I ever had to do (Romper con ella fue una de las cosas más difíciles que haya tenido que hacer).
- Boring / Most boring: This TV show is the most boring thing I ever saw (Este programa de TV es lo más aburrido que jamás haya visto).
- Delicious / Most delicious: This is the most delicious cake you’ve ever tasted! (¡Éste es el pastel más delicioso que nunca hayas probado!).
Nótese que con frecuencia se utiliza el present perfect después de un superlativo (the longest distance I’ve ever run; the biggest ice-cream I’ve ever eaten – La más larga distancia que haya corrido, el helado más grande que haya comido).
Algunos casos especiales
La ortografía cambia con algunos adjetivos: así, a hot se le agrega una t y se convierte en hottesteasy, funny, happycambian la y por i y se convierten en easiest, funniest, happiest (el más fácil, el más divertido, el más feliz).
Existen algunos superlativos irregulares. Los más frecuentes son the best y the worst (el mejor y el peor). Además, en el caso del adjetivo old (viejo), se utilizan dos diferentes superlativos.
- Oldest: That house is the oldest building in the city (aquella casa es la construcción más antigua de la ciudad).
- Eldest: My eldest brother is Peter (Mi hermano el mayor es Peter). Eldest se utiliza para miembros de la familia y se traduce como “el mayor”.



3.- EXERCISES. Copy the chart on your notebook fill out the spaces with the correct form of the adjective. Then, write SUPERLATIVE sentences with the PRESENT PERFECT TENSE.

4. PRACTICE

5.- GAME






HELLO MY DEAR STUDENTS

RECUERDEN QUE LA PRÓXIMA SEMANA TENEMOS NUESTRA JUNTA DE PADRES DE FAMILIA, ASÍ QUE NO SE LES OLVIDE COMENTARLE A SUS PAPAS.


HOMEWORK

ANSWER PAGES 45 AND 46 FROM YOU WORKBOOK AND 90 AND 91 FROM STUDENTBOOK.


1.- READING. Las palabras que están subrayadas tendrás que buscarlas como la frase completa, ya que si la buscas palabra por palabras no entenderás el significado.

New Shoes
She is young. Her shoes are old. She wears them to work. She goes to work five days a week. She loves her work. She is a waitress. She works at a restaurant. The restaurant is near her home. She walks to the restaurant. She stands up all day long. She is young and strong. But her shoes are not. They are old. She saw an ad in the paper. All shoes were on sale at the shoe store. She walked into the store. She looked around. She saw some black shoes. They looked good. She tried them on. They were very comfortable. They felt good. They were only $25. She paid cash. She wore them home. She felt good. She was ready for work the next day.

2.- INFORMATION.


How much / How many

Se utilizan para preguntar por cantidades de algo.

Si se trata de sustantivos contables, se aplica How many.
Si se trata de sustantivos incontables, se usa How much.

Estas expresiones siempre van seguidas de un sustantivo; luego, el verbo y el resto de la oración.

How many cars do you have?¿Cuántos autos tienes?

How much money do you have?¿Cuánto dinero tienes?
How much se utiliza también para preguntar precios.

How much is this car?¿Cuánto cuesta este auto?

How much are the potatoes?¿Cuánto cuestan las papas?
También se usan en forma genérica para preguntar "cuánto hay". En este caso, van seguidas del sustantivo y luego, is / are there.

How many cars are there?¿Cuántos autos hay?

How much money is there?¿Cuánto dinero hay?
A estas preguntas se responde usando There is / are, dependiendo de si se trata de singular o plural, como ya hemos visto en lecciones anteriores.

There are nine cars.Hay nueve autos.

There are a lot of cars.
Hay muchos carros

There are a few cars.
Hay unos cuantos carros.
There is a lot of money.Hay mucho dinero
       There is a little money
       Hay poco dinero

Para hacer referencia a los sustantivos incontables, se pueden utilizar los envases o las medidas de los envases que los contienen, los cuales sí son contables...

How much milk is there?¿Cuánta leche hay?

There are three litres.Hay tres litros.

There are three bottles.Hay tres botellas.


3.- EXERCISES. Copia los ejercicios en tu cuaderno, y escribe HOW MUCH o HOW MANY según lo que estudiaste.

1)  stars are there in the sky?
2)  people live on islands?
3)  birds are there?
4)  water is there in the ocean?
5)  money is there in a bank?
6)  countries are there in the world?
7)  bread is eaten per day?
8)  bones are there in the human body?
9)  sand is there in the deserts?
10)  information is there on the internet?

HAS PREGUNTAS CON How much / How many
  1. tins of tuna / we / need
     
  2. milk / you / want / in your tea?
     
  3. bars of chocolate / they eat / each week
     
  4. cakes / she / make / for the party yesterday
     
  5. coffee / your father / drink every day
     
  6. cat food / you / buy / at the supermarket yesterday


4.- PRACTICE.




NO OLVIDEN LO QUE LE TOCO TRAER A CADA UNO PARA EL PICNIC. Y COMO SÉ QUE SE LES VA A OLVIDAR, AQUÍ ESTA LA LISTA DE LO QUE CADA UNO LE TOCA LLEVAR PARA EL SÁBADO.


TINGA O ENSALADA RUSA CON                  JOSE, JOSUE Y KEVIN
TOSTADAS:

SABRITAS (2 C/U):                                            TONY Y DIEGO

SANDWICHES (6 C/U):                                     JENIFER, MONTSERRAT CHANG, MONTSE                                                                                      OVANDO Y XIMENA TRUJILLO

CHOCOLATES:                                                  MELISSA

REFRESCOS (1 DE 3 LITROS C/U):                 PATRICIA, CHRISTIAN, ANDRES

PLATOS, VASOS Y TENEDORES:                   ANDREA

JUGO (1 DE 3 LITROS):                                     SAMUEL

GALLETAS:                                                        KARINA, BRYAN, ANTHONY, PAMELA

BANDERILLAS (10 C/U):                                   DANIEL, PEDRO, NATALIA, LUIS Y                                                                                                DONALDO



No hay comentarios:

Publicar un comentario