Welcome to your new ESL blog where learning english has never been so easy and so fun!!!!!


This blog was designed especially for you. You student at the ENGLISH FOR KIDS COURSE. The purpose of this blog is that you can have extra practice at home of the topics you are looking at in the course. Besides, you will find lots of extra material such as videos, songs, worskheets and so much more, that will help you practice your english in an enjoyable way.



martes, 25 de marzo de 2014

HELLO GUYS

I'M VERY GLAD THAT LAST CLASS WE WORKED VERY NICE, I GUESS I HAVE TO PULL YOUR EARS MORE OFTEN. JUST KIDDING, BUT DON'T WAIT FOR ME TO DO SO, I KNOW THAT YOU CAN MAKE GREAT THINGS WITHOUT HAVING SOMEONE BEHIND YOU TELLING YOU WHAT YOU HAVE TO DO. IT IS YOUR RESPONSABILITY. 

POR CIERTO, DEBIDO A ALGUNOS PROBLEMAS EN DIRECCIÓN, NO SE PODRÁ HACER LO ACORDADO CON EL DINERO PARA EL "MATERIAL". YA QUE MUCHOS MAESTROS HAN ABUSADO DE ESTA ACTIVIDAD. LO SIENTO MUCHO CHICOS, YA LES EXPLICARE EL SÁBADO. Y LA JUNTA ES EL PRÓXIMO 5 DE ABRIL. 

HOMEWORK

ANSWER PAGE 44 FROM YOUR WORKBOOK.

1.- READING.

Sand and Stone
A story tells that two friends were walking through the desert. During some point of the journey they had an argument, and one friend slapped the other one in the face. The one who got slapped was hurt, but without saying anything, wrote in the sand: "TODAY MY BEST FRIEND SLAPPED ME IN THE FACE."
They kept on walking until they found an oasis, where they decided to take a bath. The one, who had been slapped, got stuck in the mire and started drowning, but the friend saved him. After the friend recovered from the near drowning, he wrote on a stone: "TODAY MY BEST FRIEND SAVED MY LIFE."
The friend who had slapped and saved his best friend asked him, "After I hurt you, you wrote in the sand and now, you write on a stone, why?"
The other friend replied: "When someone hurts us, we should write it down in sand where winds of forgiveness can erase it away. But, when someone does something good for us, we must engrave it in stone where no wind can ever erase it."
LEARN TO WRITE YOUR HURTS IN THE SAND, AND TO CARVE YOUR BENEFITS IN STONE


2.- INFORMATION.

COMPARATIVES 
(explicados en español )
Los adjetivos pueden tener la función de comparar dos o mas sustantivos .
Para ello , hay que agregar el sufijo ER o poner la palabra MORE (mas), delante del adjetivo y luego colocar la palabra THAN    ( que) , aunque esta ultima se puede omitir.

Cuando el adjetivo tiene 1 silaba agregamos ER

Ejemplos

ADJETIVO             COMPARATIVO
Old = antiguo         Older
Long =largo            Longer
Cheap =barato       Cheaper
Tall = alto               Taller

             
Rome    is old  but    Athens is older.
Roma es antigua pero Atenas es mas  antigua.

It is cheaper to go by train .
 Es mas barato ir en tren .

The river Parana  is longer than river Plate .
El rio Parana es mas largo que el rio de la Plata.

Albert is taller than  Henry .
Albert es mas alto que Henry .

EXCEPCIONES
Cuando el adjetivo termina en E, se omite y se agrega la R

Ejemplo :

ADJETIVO     COMPARATIVO
Nice                 NICER

This coat is fine but I think the other one is  nicer . Este saco esta bien pero este otro esta mas bonito .

Cuando el adjetivo termina en una vocal + una consonantese dobla la consonante .

Ejemplos:

ADJETIVO             COMPARATIVO

Hot= caluroso          Hotter
Fat= gordo               Fatter
Big = grande            Bigger
Thin= delgado         Thinner

       
   Brazil    is   hotter  than    Argentina .
 Brasil es mas caluroso que Argentina .

USA is  bigger   than Canada .
USA es mas grande que Canada .

Cuando el adjetivo tiene dos silabas y termina en Y , se cambia la Y por i y se agrega ER

Ejemplos

ADJETIVO                  COMPARATIVO
Easy= facil                   Easier
Happy=feliz                 Happier
Heavy=pesado             Heavier
Friendly=amigable     Friendlier

       A                                        B
                   
The exercise A  is easier than exercise B .
 El ejercicio A  es mas facil que ejercicio B.

The suitcase is heavier.
 La valija es mas pesada.

Ben is friendlier than Liz.
 Ben es mas amigable que Liz.

 
Cuando el adjetivo tiene dos silabas o mas ,
ponemos la palabra MORE ( mas) , delante del sustantivo 

y luego la palabra THAN (que) , aunque esta se puede 
omitir en algunos casos .

Ejemplos:


ADJETIVO             COMPARATIVO


Formal                    MORE formal


Difficult                   MORE difficult

(dificil)
Expensive                MORE expensive
( caro)

Interesting               MORE interesting

(interesante )

Comfortable            MORE comfortable


                              
Oranges are more expensive than apples.
 Las naranjas son mas caras que las manzanas.

Latin is more difficult than English .

El latin es mas dificil que Ingles .

New York is more expensive than London .

New York es mas caro que London .

EXCEPCIONES

En el caso de algunos adjetivos el comparativo no sigue la regla anterior .
Se cambia la palabra .

Ejemplos


ADJETIVO             COMPARATIVO

Good                        BETTER  
( bien)              
Bad                           WORSE
(malo)                  

 
       
Anne is better tennis player than me .
 Ana es mejor jugadora de tenis que yo.

3.- EXERCISES.

Write the comparative form of the adjectives given.
Example: An elephant is bigger than a lion. (big)



1. The Nile river is  then the Amazon. (long)
2. I'm  than Yuri but  than Miko. (tall, short)
3. They're  than us, but we're than them. (handsome, smart)
4. This book bag is  than that bag. (expensive)
5. This newspaper is  than that newspaper. (good)
6. Soda juice tastes  than fruit juice. (bad)
7. Today is  than yesterday. (warm)
8. This TV program is  . (interesting)

1. He arrived  than expected. (early)

2. We walked  than the rest of the people. (slowly)

3. They called us  in the afternoon. (late)

4. My mother and my sister talked  than the other guests. (loudly)

5. He hit his arm  than before. (hard)

6. The Spanish athlete ran  than the other runners. (fast)

7. Jim threw the ball  than Peter. (far)

8. We answered all the questions  than the other students. (well)

9. Our new teacher explains the exercises  than our old teacher. (badly)

10. The new mechanic checked the car  than the old mechanic. (thoroughly)

4.- PRACTICES.

http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=2065
http://gamestolearnenglish.com/compare/
http://prek-8.com/english/grammar/adjective9.html






HI!!! BOYS AND GIRLS

HOPE YOU ENJOYED LAST LESSON, HERE A SEND YOU THE HOMEWORK FOR NEXT WEEK.

LA JUNTA SE REALIZARÁ EL 5 DE ABRIL.

HOMEWORK

CONTESTA LA PÁGINA 44 DEL WORKBOOK

1.- READING. Ya saben que hacer con el texto. Al termino del texto, aparece el link donde podrán encontrar el audio del texto para que vayan mejorando su pronunciación.
No Food, No Job
I am an adult. I'm not a kid. I'm a grown-up. I need some money. I have no food. I am hungry. I am not thirsty, because water is everywhere. But water has no taste. I want to drink a soda. I want to drink milk. I want to drink coffee. I want to work. Nobody will hire me. Nobody is hiring anybody. Companies are firing people. Companies are laying off people. Everyone is looking for a job. I cannot pay my rent. I will have to live in my car. I don't want to live in my car. My car has no bed. Everyone should live in a house or an apartment. Many people don't have a car. They live on the street. A street has no bed. Nobody should live on the street. I don't know what to do. I don't know where to go. Maybe I will go to church. Maybe I will find help there.
http://www.eslfast.com/easyread/es/easy013.htm


2.- INFORMATION.

Clases de nombres. Sustantivos Contables e Incontables

La diferenciación que se realiza de los sustantivos en base a su función como "contables" (es decir, que se pueden contar) e "incontables" (que no pueden contarse).

Clasificamos pues en el grupo de contables todos los nombres que forman elementos individuales por sí mismos y que pueden formar grupos con otros elementos del mismo tipo y por tanto ser enumerados. Como lo mejor es el ejemplo, vamos con ello.

Gafas, lápices, naranjas, patatas, botellas, libros, neveras, coches.....

En el grupo de incontables incluimos generalmente todas las sustancias y materias y también las cualidades "abstractas":

Sal, azúcar, agua, madera, plomo, hierro, plata, vino, pobreza, riqueza, música, dinero (en términos genéricos, no así las monedas o billetes),  etc.

Ojo. Decimos que es incontable la sal, pero no así un paquete de sal. Decimos que es incontable el hierro, pero no así una viga de hierro. Decimos que es incontable la leche, pero no así una botella de leche.
                                
Milk (Uncountable)                    Two bottles of milk (Countable)

¿Y por qué esta distinción tan complicada aparentemente? Pues porque es fundamental gramaticalmente hablando:

USOS
- Los sustativos incontables tienen únicamente forma singular.
Salt / Sal    Money / Dinero    Wood / Madera

- Los nombres incontables no se pueden acompañar con el artículo a / an. Deben ir precedidos si quieren individualizarse de alguna palabra con valor partitivo:

A piece of bread / Un trozo de pan
A glass of wine / Un vaso de vino
A cup of tea / Una taza de té

- ¿Un poco lioso?, pues ahora viene lo mejor. Cuidadín, porque algunos sustantivos pueden ser contables e incontables dependiendo de la función que desempeñan.
                          
    Cake               A piece of cake                Paper                 A Paper ( a newspaper)

Cake (Tarta, pastel) es incontable, pues indica una sustancia. A piece of cake (un trozo de tarta, un pastel) es en cambio contable pues lo individualiza e identifica como un elemento concreto.

Paper (papel) es incontable. Es en cambio contable a piece of paper (una hoja de papel) así como a paper, en cuyo caso está refiriendo un periódico, (también newspaper).

Bueno, que no se nos desespere nadie que lo dificil ha acabado.

- Los sustantivos contables pueden ser singulares y plurales, estando precedidos del artículo a / an en su forma singular.

A House, houses / Casa, casas    An apple, apples / Manzana, manzanas




3.- EXERCISES. Copia en tu cuaderno las siguientes palabras y escribe. ¿Son estos nombres contables (c) o incontables (u)?
1. water ____________
2. fruit ____________
3. coconut ____________
4. bread ____________
5. DVD ____________
6. meat ____________
7. ball ____________
8. snack ____________
9. glasses ____________
10. pen ____________
11. milk ____________
12. chair ____________
13. gasoline ____________
14. table ____________
15. cream ____________
16. money ____________
17. oil ____________
18. insect ____________
19. sofa ____________
20. yogurt ____________
21. school ____________
22. bus ____________
23. food ____________
24. chocolate ____________
25. ship ____________


4.- PRACTICE.

Decide si la imagen es contable o incontrable y escribe el nombre de la imagen en ingles.



5.- GAME.

No hay comentarios:

Publicar un comentario