Welcome to your new ESL blog where learning english has never been so easy and so fun!!!!!


This blog was designed especially for you. You student at the ENGLISH FOR KIDS COURSE. The purpose of this blog is that you can have extra practice at home of the topics you are looking at in the course. Besides, you will find lots of extra material such as videos, songs, worskheets and so much more, that will help you practice your english in an enjoyable way.



martes, 4 de marzo de 2014

HELLO GUYS

I JUST WANT YOU TO REMEMBER THAT THIS SATURDAY IS THE FIRST PARENTS' MEETING AT 8:45 IN THE MORNING. SO GET YOUR PARENTS READY TO TELL THEM HOW YOU DID IN THE EXAM.


HOMEWORK

ANSWER PAGES 66 AND 67 FROM THE STUDENT BOOK AND 37, 38 AN 39 FROM THE WORKBOOK.

DON'T FORGET TO TAKE ALL YOUR MATERIAL

1.- READING

A Box Full of Kisses
 

The story goes that some time ago, a man punished his 3-year-old daughter for wasting a roll of gold wrapping paper. Money was tight and he became infuriated when the child tried to decorate a box to put under the Christmas tree. Nevertheless, the little girl brought the gift to her father the next morning and said, "This is for you, Daddy."

The man was embarrassed by his earlier overreaction, but his anger flared again when he found out the box was empty. He yelled at her, stating, "Don't you know, when you give someone a present, there is supposed to be something inside? The little girl looked up at him with tears in her eyes and cried, "Oh, Daddy, it's not empty at all. I blew kisses into the box. They're all for you, Daddy."

The father was crushed. He put his arms around his little girl, and he begged for her forgiveness.

Only a short time later, an accident took the life of the child. It is also told that her father kept that gold box by his bed for many years and, whenever he was discouraged, he would take out an imaginary kiss and remember the love of the child who had put it there.
In a very real sense, each one of us, as humans beings, have been given a gold container filled with unconditional love and kisses... from our children, family members, friends, and God. There is simply no other possession, anyone could hold, more precious than this.


2.- INFORMATION.

Ever & Never
Uso. Estructura. Aspectos a Recordar

Estas partículas temporales se suelen utilizar junto al presente perfecto para indicar diferentes significados. Vamos a ver un ejemplo que sirva para entender a qué hacemos referencia.

¿Has ido alguna vez a Inglaterra?         Yo nunca he viajado a Inglaterra.

¿PARA QUÉ SIRVEN?

Son partículas temporales que utilizamos junto al Presente Perfecto para indicar varios significados relacionados con algún aspecto temporal.

¿CÓMO SE USAN?

EVER: La partícula 'ever' se puede utilizar en preguntas para pedir información sobre alguna experiencia.

¿Has ido alguna vez a Inglaterra?
Have you ever been to England?

La podemos utilizar en frases afirmativas después de los superlativos o la palabra 'only', tal y como podemos ver en los siguientes ejemplos.

Ella es la persona más alta que yo he visto jamás.
She is the tallest person I have ever seen.

Es el único perro que he tenido nunca.
It is the only dog I have ever had.

* Recuerda que la traducción no es siempre la misma, por lo que debemos tener en cuenta cómo traducir los diferentes ejemplos.

NEVERLa partícula 'never' se utiliza en frases afirmativas junto al presente perfecto para indicar que no se ha tenido una experiencia hasta el momento.

Yo nunca he viajado a Inglaterra.
I have never travelled to England.

Recuerda que si ponemos la frase en negativa tendremos que utilizar 'ever'. Sin embargo, la forma anterior es más común.

Yo no he viajado nunca a Inglaterra.
I haven't ever travelled to England.

¿QUÉ DEBO RECORDAR?

Los aspectos que debemos recordar son los siguientes:

  • Para usar estas partículas es necesario conocer el Presente Perfecto, puesto que estas partículas normalmente acompañan a este tiempo.
  • Recuerda que estas partículas tienen una posición en la frase diferente al español.
  • Además, debes tener en cuenta que no siempre podemos traducirlas al español de la misma manera, por lo que es importante recordar su equivalencia en español.

PAST SIMPLE AND PRESENT PERFECT

Da click en el primer link y lee la información sobre el tema que se vió. Después, da click en el segundo link y realiza el ejercicio que se te pide.






3.- EXERCISES. On your notebook, copy and do the following exercises.

  • Write EVER or NEVER to complete the following sentences.

1. Have you  eaten lobster ? 
2. I have  been to France. 
3. I think I have  really known you. 
4. That’s the smallest car I have  ridden in. 
5. If you  have questions, please don't hesitate to contact me personally. 


  • Write sentences in present perfect simple. Place 'never' before the main verb.


  1. Fergal / never / sail / on the Pacific. 
  2. Rebecca / never / stay / at a five-star hotel 
  3. Jason / never / watch / a world-cup final 
  4. Rachel and Gareth / never / climb / Mount Kilimanjaro 
  5. Elaine / never / see / a whale 
  • Order the following sentences.

  1. you a horse? Have ever ridden 
  2. won a never competition. We've 
  3. flown David plane? in ever a Has 
  4. seen never ghost. He's a 
  5. My parents London. have visited never 





HELLO GUYS

SOLO LES QUIERO RECORDAR QUE ESTE SÁBADO ES LA PRIMERA JUNTA DE PADRES A LAS 2:45 DE LA TARDE. ASÍ QUE PREPARENLOS PARA VER SUS CALIFICACIONES.


HOMEWORK

CONTESTA LAS PAGINAS 75, 76 Y 77 DEL STUDENT BOOK Y PAGINAS 37, 38 Y 38 DEL WORKBOOK.

1.- READING. Lee el siguiente texto las veces necesarias e investiga en un diccionario las palabras que no conozcas. Recuerda que la siguiente semana se te hará un pequeño examen sobre el significado del vocabulario en el texto.

A Long Life
Nancy wants to live a long time. She wants to live for one hundred years. She is five years old now. She wants to live 95 more years. Then she will be 100. Her father is 30 years old. He wants to live a long time, too. He wants to live for one hundred years. He wants to live for 70 more years. "Daddy, we will grow old together, okay?" Nancy said to her father. "Yes, honey, we will grow old together," he said to Nancy. Then Nancy smiled. She gave her daddy a big hug.

2.- INFORMATION. Lee la siguiente información sobre los temas que vimos en la clase pasada para que puedas realizar los ejercicios.

PRESENTE CONTINUO Y PREGUNTAS CON WHERE.

Como ya habíamos visto en temas anteriores, el presente continuo hace referencia a una acción que se realiza en este preciso instante. Este tiempo se forma utilizando el
 PRONOMBRE + EL VERBO TO BE + EL VERBO CON -ING.

I AM PLAYING (yo estoy jugando)
YOU ARE LISTENING (tu estas escochando)
HE IS EATING (el esta comiendo)

Para realizar preguntas en este tiempo lo único que tenemos que hacer es mover el verbo TO BE al inicio de la oración. 

I AM PLAYING SOCCER                                    AM I PLAYING SOCCER?
YOU ARE LISTENING TO MUSIC                     ARE YOU LISTENING TO MUSIC?
HE IS EATING PIZZA                                           IS HE EATING PIZZA?

La particula WHERE significa DONDE o A DONDE, y nos sirve para preguntar en que dirección o lugar alguien se esta dirigiendo.

WHERE ARE YOU GOING? (a donde vas)
I AM GOING TO THE MALL (voy a la plaza)

WHERE IS HE GOING? (a donde va el)
HE IS GOING TO THE MOVIES (el va al cine)


Present Simple & Present Continuous
Uso. Estructura. Aspectos a Recordar

¿PARA QUÉ SIRVE?

El PRESENTE SIMPLE se utiliza para hablar de estados permanentes, rutinas o hábitos.

María va a la playa cada domingo.
Mary goes to the beach every Sunday.

Recuerda que la tercera persona del Presente Simple lleva '-s'. Además, necesitamos el auxiliar (do/does) para formar la interrogativa y negativa.

El PRESENTE CONTINÚO de usa para hablar de acciones que están ocurriendo en el momento o alrededor del momento en que se habla.

Matt está limpiando la casa en este momento.
Matt is cleaning the house at the moment.

Recuerda que lo formamos con la forma correspondiente del verbo 'to be' seguido de un verbo terminado en '-ing'.

¿CÓMO LOS DISTINGO?

El presente simple se utiliza para hablar de acciones habituales, mientras que el presente continuo se utiliza para cosas que se salen de la rutina, cosas que están pasando en el presente.

María siempre va a la playa los domingos, pero hoy está pintando en su casa.

Maria always goes to the beach on Sunday,
but today she is painting in her house. 

 ¿QUÉ DEBO RECORDAR?

Recuerda que ciertos verbos no tienen forma continua, es decir, no se pueden poner en '-ing'. Nos referimos a verbos relacionados con los sentidos, con las emociones, la posesión o los auxiliares. Algunos de los verbos que no se utilizan en Presente Continuo son los siguientes: have got, love, want, understand, ...

Me está gustando este dulce.
like this cake. (Nunca: I'm liking this cake)

Recuerda que el presente continuo suele ir acompañada de expresiones de tiempo como 'at the moment' o 'now'

El presente simple, por el contrario, suele ir acompañado de adverbios de frecuencia como 'usually', 'normally' o 'never'.


3.- EXERCISE. Realiza los siguientes ejercicios en tu cuaderno. Escribe los verbos en paréntesis en presente simple o presente continuo para completar las oraciones.

PRESENT SIMPLE - PRESENT CONTINUOUS

REVISION EXERCISES

INTERMEDIATE LEVEL
1. Where's John?  He  (listen) to a new CD in his room.
2. Don't forget to take your umbrella with you to London.  You know it always  (rain) in England.
3. Jean  (work) hard all day but she  (not work) at the moment.
4. Look!  That boy   (run) after the bus. He  (want) to catch it.
5. He  (speak) German so well because he  (come) from Germany.
6. Shh! The boss   (come). We  (meet) him in an hour and nothing is ready!
7.  you usually  (go) away for Christmas or  you  (stay) at home?
8. She  (hold) some roses. They  (smell) lovely.
9. Oh no! Look! It  (snow) again.  It always  (snow) in this country.
10. Mary  (swim) very well, but she   (not run) very fast.
11.   you  (enjoy) this party?  Yes, I  (have) a great time!
12. Sorry I can't help you.  I  (not know) where she keeps her files.
13.  What you(do) next Saturday?  Nothing special. I  (stay) at home.
14.  I  (think) your new hat   (look) nice on you.
15.  I  (live) with my parents but right now I  (stay) with some friends for a few days.
16. I can't talk on the phone now.  I  (drive) home.
17. Where are the children?  They   (lie) on the beach over there.
18.  You never  (listen) to a word I say!  You  always  (listen) to that mp3 player!
19.  He  (not understand) what you  (talk) about.  He's foreign.
20. How much  your suitcase  (weigh)? It  (look) really heavy.


Da click en los siguientes links y sigue practicando. Estas actividades no las van a hacer en su cuaderno.




4.- GAMES. Divierte jugando y repasando los temas que vimos en la clase pasada.




No hay comentarios:

Publicar un comentario